Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.

Om oss

Nasjonal ledelsesutvikling (NLU) er et sett av tiltak som drives av de regionale helseforetakene i fellesskap, og en plattform for arbeid med ledelsesutvikling i helseforetakene.

Hensikten med tiltakene er ikke å gjøre all ledelse i sykehus lik, men å sikre at alle ledere jobber mot de samme målene

Det legges vekt på verdiforankring og utvikling av et felles sett av kunnskap holdninger og ferdigheter hos ledere i helseforetakene.

 
Nasjonal ledelsesutvikling ledes av en styringsgruppe som ble oppnevnt av Helse- og sosialdepartementet i 2002.

Styringsgruppen for nasjonale ledelsesutviklingstiltak ble opprettet i 2002. I foretaksmøtene i januar 2004 ble de regionale helseforetakene bedt om å videreføre deltakelsen i gruppen. Mandatet tar utgangspunkt i protokollene fra foretaksmøtene i januar 2004.

Se mandat for arbeidet

Styringsgruppen er sammensatt av personer fra ledergruppen i regionale helseforetakene, tidligere deltakere på Nasjonalt topplederprogram og eksterne ressurspersoner.

Styringsgruppen

Trond Olav Rangnes                       

Leder for Nasjonal ledelsesutvikling
Mobil: 915 81 832
E-post: TNRA@helse-sorost.no

 

Sist oppdatert 24.01.2024